torsdag 23 december 2010

Dan före dan före dopparedan...

...börjar lida mot sitt slut, de facto är det ju redan dan före dopparedan egentligen. Decembermånad har innehållit en hel del som vanligt, julfester, förberedelser här hemma, genomgång av årets foton samt rensning av diverse garderober och skåp. Jag har haft loppisbord under två veckor, och det har varit så skönt att bli av med en massa onödiga prylar. Lite pyssel har jag också hållit på med, pyntar helst med naturmaterial som jag gärna piffar upp med band jag samlat på mig under årens lopp. I år blev det inte en krans på dörren som vanligt, utan ett hjärta. Solen sken så vackert idag så jag passade på att fotografera lite.

Vi har försökt mota julstressen i grind genom att fixa lite i taget varje dag. Kålrotslådor, pepparkaksmuffins, viltbullar, limpor och pepparkakor har bockats av på listan. Imorgon är det dags för sillsallad (dock utan sill enligt purfinsk tradition), julaftonens efterrätt och så hoppas vi hinna med julgodis också tillsammans med barnen. Min vän E skriver kloka ord på sin blogg om hur de gör i familjen för att inte skapa julstress. Läs här. Vi hade förresten nöjet att få hälsa på dem i deras lilla stuga för ett par veckor sedan. Det är nog den mysigaste lilla stugan som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar