lördag 16 april 2011

En bra och vanlig lördag

Jahapp, dagens melodi är tydligen att jag inte kan centrera mina bilder och texten hoppar dit den vill. Bara att anpassa sig, jag är inte den som orkar joxa för att få det att fungera...

Jag njuter av att lyxa till de vanliga dagarna på ett enkelt sätt. Idag blev det ett lyxigare frukostbord än vanligt (i normala fall är det ingen större fröjd för ögat) med nygräddade "Pain-de-Martin"-Martins frukostfrallor som fått kalljäsa i kylskåp över natten, äggröra och trevlig dukning.




Övrigt som jag har njutit av idag är städning av trädgården, fågelsång, blåsippor och långkok på köttet på en halv hare som blev till en supermör middagsgryta. Inga dyra nöjen direkt.


Men det bästa är att samtidigt som man jobbar på för fullt med alla hemmasysslor kan man njuta av att följa med barnens spontana aktiviteter, allt från fotboll till fågelskådning. Och gräl däremellan. Känner mig så tacksam och lycklig. Den bästa tiden är just nu, i nuet.




Och om någon kan tipsa mig vad jag kan göra för att slippa den här eländiga automatiska layouten av mina inlägg är jag extra tacksam. Grrr... Jag är inte så pedant med utseendet på bloggen, men snyggare än så här kunde det gärna få vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar