onsdag 13 oktober 2010

Härliga höst!

Hösten är härlig, men lite väl hektiskt och händelserikt har det varit den senaste tiden. Jag upplever att jag inte hinner med riktigt. Då är det otroligt rogivande att ta en stund och bara räfsa löv och tänka när den yngsta sover. Jag borde oftare ta mig tid att bara njuta av det enkla. Oktober har bjudit på en vacker dag idag igen.


Huset nere från parkeringen

Tacksamma violer som självsått sig intill vår gamla kvarnstenstrappa

En av våra hönor

En favorit: stjärnflockan som börjat blomma på nytt



Tyvärr har flera av våra lönnar angripits av svamp i år igen


Höstens trotjänare kärleksörten


Toppen på vedberget. Med hjälp av hyrd vedmaskin förvandlades en massa nerhuggna träd från tomten till 35 kubikmeter ved. Alltså tre lastbilslass ungefär.
*
PS. Blir galen på de här tomma raderna som har en tendens att föröka sig när inlägget publiceras. Hur ska man åtgärda det?

2 kommentarer:

  1. Fick några kärleksörtskott av svärmor nyligen. Skön växt. Är vedmaskin månne något liknande som klabbmaskin, eller samma? Vi hyrde en gång en klabbmaskin (den sågade inte, bara klabbade) och det var härligt med vedtalko. Effektiv maskin! En sån står hur som helst högt på önskelistan här. Aha, lär finnas olika sorters vedmaskiner fick jag höra i skrivande stund då jag tänkte högt här.

    SvaraRadera
  2. ja måst säga att jag inte är någon expert på vedmaskiner och sånt... Ses imorgon!

    SvaraRadera