torsdag 9 september 2010

Små solar


Jag är egentligen inte så förtjust i gult, men dessa skönheter kan man ju inte motstå! Det har känts som vardagslyx att kunna portionera ut solrosor i kannor och flaskor här hemma den senaste tiden. Tack till mamma och pappa som haft med sig dem!
Dörren till höger om solrosorna är vår köksdörr. Det står fortfarande B2 med svart krita på den (STORT). När vi tog bort dörrarna och märkte dem med krita för fem år sedan trodde vi knappast att de fem år senare fortfarande skulle vara orenoverade. Kanske vi nöjer oss med att försöka få bort B2 och tar renoveringen om några år. Eller så fortsätter vi som hittills: Täcker över det mesta med en för säsongen passande krans...
Ett litet tillägg till förra inlägget: hoppas att ingen tog illa upp när jag skojade om medelåldern. Jag har faktiskt ingen åldersnoja, det handlar mest om att jag ständigt förvånas över hur snabbt tiden går. När jag var högstadieelev och många ville vara äldre än de var, var jag nöjd över att inte vara äldre än vad jag var. Och nu är jag riktigt nöjd med att vara just 33. Men jag har inte riktigt koll på när man är medelålders. När man är 30? 40? 50?
Och varför ska det vara så omöjligt att få till stånd en tom rad mellan varje stycke i inlägget?? Grrrrr!

2 kommentarer:

  1. Jep, sitä tyhjän rivin mysteeriä minäkään en ole onnistunut ratkaisemaan. Siksi mulla on tähti ja muuten tyhjä rivi siinä välissä, silloin kun haluan kappaleet irti toisistaan:D

    SvaraRadera
  2. Ahaa, sen takia ne sun tähdet on siinä. Taitaa tulla tähtiä munkin postauksiin...

    SvaraRadera