tisdag 10 juli 2012

Loppisraceporslin

Jag besökte loppisracet i Purmo i fredags. Hade inga större mål för fyndandet, utan tänkte bara gå runt och kolla lite. Jag blev ditskjutsad och hade inte tillgång till bil, men eftersom kvällen var fin gick jag ganska långt och köpte lite porslin från ett ställe dit inte så många andra hade hittat. Sex euro för lite blåvitt porslin från Arabia (fyra kaffekoppar med tillhörande fat) och tallriken nedan. Kan någon händelsevis upplysa mig om vad serien heter?


En lite kantstött tallriksskönhet från en Arabiaserie som jag samlar på sedan tidigare och har hittat några stycken av på sommarloppisar. Vet någon vad den här serien heter? Finns ju massor av serier och dessa två verkar inte vara så populära, så det kan gott hända att det är svårt att få reda på namnet. De här serierna är dock helt i min smak. Somriga, enkla och på något sätt charmiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar