tisdag 20 december 2011

Julväder och julkrubba

Är det så här vi kommer att minnas julen 2011? Grå-grön-brun och trist utomhus? Som tur är det inte de yttre förutsättningarna som gör julen, utan i högsta grad de "inre". Idag då jag hade gått ut tio varv med täcken, dynor, mattor, filtar etc. från övre våningen och avslutade med att slira omkull ordentligt eftersom gräsmattan börjar vara en enda lerpöl där man går höll jag på att bli ordentligt bitter. Men sen bestämde jag mig för att strunta i vädret och försöka se det positiva i  att t.ex. slippa kämpa med bilar som inte startar i kylan och extra omgångar ylledräkter under åt barnen.  


Den här julkrubban har vi samlat på under de senaste åren och jag är så glad över den. Ett vackert hantverk i dämpade färgtoner!


Den står på skänken i vardagsrummet och ger på något sätt en lugn och varm stämning.


Upplevde för övrigt min första skoljulfest som förälder ikväll. Mycket trevligt!



1 kommentar:

  1. Kan jag få använda bilden på julkrubban i Harry Martinson-sällskapets tidskrift DORIS?
    Åke Widfeldt
    ake.widfeldt@telia.com

    SvaraRadera