söndag 30 januari 2011

Tältnatt utanför ytterdörren

Fyraåringen och sexåringen fick för sig att de ville prova att sova i tält på vintern med pappa, när de fick höra att han ofta förr brukade göra det. Ylleunderställ, ruskovilladräkt, dubbla sockor, tjock mössa och vantar, egen sovsäck + våra vintersovsäckar gjorde att ingendera frös utan snarare fick komma in och byta till tunnare mössa för att inte ha så svettigt. De sov gott ända till kvart över nio när de blev väckta av vår galande tupp. -6 grader var det då. Morgongröten ville de också äta i tältet. Jag hade ställt mig in på att åtminstone den ena skulle komma in på kvällen, men tji fick jag!



På väg in i tältet.


Mysigt och varmt!


Morgongröt.


Solig morgon.


Nöjda utesovare.

2 kommentarer:

  1. Vilket spännande äventyr! Men vad i all sin dar? Jag har trott att tuppar väcker folk och fä mycket tidigare än kring kl. 9!?!?!? Eller kanske det finns sk. slow-tuppar... :)

    SvaraRadera
  2. Nja, jag tror det var barnen som sov tungt, han började nog tidigare. Han är förresten vår nyaste familjemedlem, så honom borde jag ju blogga om här ännu.

    SvaraRadera