måndag 22 mars 2010

Jag - bloggare? Ja, faktiskt.


Min åsikt har hittills varit den motsatta, ansåg att jag varken har tid eller tålamod och att jag redan sitter tillräckligt mycket vid datorn. Men nu har min goda vän C inspirerat mig att också börja på, och hon lovade att det är enkelt och inte för tidskrävande ;). Hennes nystartade blogg fick mig att inse hur bra verktyg detta är att hålla kontakt med vänner lite längre borta och följa med vad som händer i deras liv.

Dessutom har jag redan länge bittert ångrat att jag inte varit bättre på att dokumentera vårt husprojekt. I snart fem år har vi hållit på med renoveringen av ett hus från 1830-talet i en by i Österbotten. Jag tänkte börja med att bjuda på en bild på utgångsläget. Ska ta ett foto på nuläget också, nu är huset faktiskt beboeligt. Vi har bott här i två och ett halvt år nu och trivs riktigt bra, trots att mycket ännu återstår av vår renovering.

Namnet på bloggen - Mattas - är det gamla namnet på vårt hus. Välkommen att ta del av vår vardag!

2 kommentarer:

  1. Jess, grattis till nystartad blogg! Kan berätta att jag haft exakt samma åsikt om tid, tålamod och datortid men nu blev det som det blev. Man kan ju alltid ångra sej och sätta "lapp på luckan" om man inte vill/hinner/orkar fortsätta.

    Hahaa, detdär rucklet på bilden. Tur att undrens tid ej är förbi! Så mysigt som ni har det numera... Hejsvejs i bloggsfären!

    SvaraRadera
  2. Oj, var bara tvungen att ta en titt här, då jag såg att en ny blogg har startats, (C:s svägerska) hoppas jag får lov att smygtitta här lite nu och då, för gamla hus och renovering intresserar! Charmigt utgångsläge!

    SvaraRadera